Mvndar mandir di lobi bangunan, setia tunggu pelanggan ‘ghalb’… ramai kasihan tengok makcik rider dianlaya

KEWUJUDAN syarikat-syarikat yang menyediakan khidmat penghantaran makanan terus ke rumah pelanggan ternyata memudahkan kehidupan masyarakat.

Malah, ia juga membuka banyak peluang pekerjaan buat mana-mana individu yang kini mencari pendapatan dengan bergelar rider penghantar makanan.

Namun, acap kali tul4r pelbagai kisah mengenai golongan itu termasuklah yang dianlaya pelanggan dan sebagainya.

Terbaharu, tular pula rakaman menerusi aplikasi TikTok yang memaparkan gerak geri seorang rider wanita sehingga mervntun em0si netlzen.

Dalam rakaman berkenaan, rider wanita bertudung itu kelihatan sedang menunggu pelanggannya di lobi sebuah bangunan.

Dia juga dilihat menggunakan telefon bimbit, dipercayai membuat panggilan kepada pelanggan berkenaan yang masih belum muncul.

Kewujudan rider ternyata memudahkan kehidupan harian kita pada masa kini. -Gambar Hiasan

Tidak lama kemudian, dia yang sebelum itu mvndar-mandlr dilihat berjalan keluar dari kawasan lobi kerana telah lama menunggu pelanggan berkenaan tetapi tidak turun mengambil makanan yang dipesan.

“Siapa yang order makanan, please guys jangan buat mereka macam ni.

“Tersentuh hati aku tengok makcik ni. Lama dia tunggu,” tulis Fahmi Rezeki yang berkongsi video itu di TikTok.

Dikongsi pada Khamis, video itu sehingga kini menerima hampir 20,000 tontonan.

Lebih menambah rasa pilu apabila video itu turut disuntlng dengan muzik latar lagu dalam bahasa Arab yang cukup mendayu-dayu.

Dalam pada itu, hampir 200 netlzen turut membanjlri video itu dengan pelbagai komen.

Malah, rata-rata mereka menzahirkan rasa sayu, tak kurang juga yang memberi nasihat agar mana-mana individu tidak menyusahkan urusan rider setiap kali memesan makanan.

Menerusi ruangan komen, netlzen memberi nasihat agar pelanggan tidak menganlayai rider.

“Aku kalau notification dah masuk yang rider tu dalam perjalanan, aku gelabah cari tudung nak tunggu kat luar siap-siap. Korang ingat rider ni hamba korang ke nak buat macam tu.

“Kesiannya kat rider kena tunggu lama. Mereka mencari rezeki pelbagai halangan nak ditempvhi di luar sana.

“Pernah sekali rider tertunggu-tunggu sebab call tak dapat. Rasa bersalah tu, Ya Allah, tak tahu nak cakap.

“Kesiannya. Dah order tengoklah telefon selalu, jangan biar orang tertunggu-tunggu,” tulis beberapa netlzen.

Sumber:mstar

Be the first to comment on "Mvndar mandir di lobi bangunan, setia tunggu pelanggan ‘ghalb’… ramai kasihan tengok makcik rider dianlaya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*