Ya Allah, Kvat Angln Tu. Indlvidu Ini K0ngsi Rakaman Detlk Detlk Angln Kncang Sampal Cermln Pcah

PETALING JAYA : Hari pertama bulan Ramadan diuji dengan hujan lebat dan ribut sekitar Lembah Klang sehingga menyebabkan beberapa kawasan dil.anda banjir kilat.

Malah s.ituasi itu telah menyebabkan perniagaan Bazar Ramadan terj.ejas apabila beberapa khemah gerai r.ebah akibat ribut kuat.

Antara kawasan terj.ejas adalah Bazar Ramadan Kampung Baru.
Selain itu, terdapat laluan yang dinaiki air ialah Jalan Kuching di Taman Wahyu menghala bulatan Batu Caves; Jalan Cheras di Cheras Sentral ke bulatan Billion dan kedua-dua arah Jalan Maharajalela berhampiran Stesen Monorail Maharajalela dan Jalan Raja Chulan.

Selain itu, beberapa jalan raya sekitar Bandar Sri Permaisuri juga dinaiki air.

Para pengguna media sosial juga memuat naik beberapa gambar lokasi terjejas.

Ujian Hari Pertama Ramadhan

Nak balik office 4.30 petang tadi, hujan lebat ribut kuat sampai tak boleh nak keluar dari pintu lobby. Petir pun kuat. Pintu depan tu pun terbukak angin tolak.

Kalau tengok video tu, KMin dengan 2 orang kawan dah lari ke dalam berl.indung. Sorang lagi member ke dalam sikit. Ngam kami berdiri kat cermin tu sekali bunyi kuat dan cermin tu p.ecah berderai. P.edih jugak rasa belakang sebab angin tolak ke dalam. Nasib baik takde cermin yang p.acak betul betul kat kepala (na’uzubilallah).

L.uka l.uka kecik jer kami syukur. Balik tadi mandi perasan kaca kaca kecik melekat banyak kat baju.

Bila kena m.usibah, teruslah kita baca doa Ummu Salamah. Moga Allah ampunkan d.osa dan digantikan m.usibah dengan sesuatu yang lebih baik. Amin.

Reaksi Orang Ramai

AllahuakbarInnalillahiwainnalillahirajiun… alhamdulillah..selamat semua kak min dan kawan2.

Alhamdulillah…akk dan kwn kwn dilindungi Allah.

Kredit : FBSitiAminah/Utusan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Ya Allah, Kvat Angln Tu. Indlvidu Ini K0ngsi Rakaman Detlk Detlk Angln Kncang Sampal Cermln Pcah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*